15. november 2007, neljapäev

Saalomoni tarkuseraamat 7:7 - 8:1
Tarkuse ülistus

7 Sellepärast ma palvetasin, ja minule anti mõistus, hüüdsin, ja minule tuli tarkuse vaim.
8 Seda ma eelistasin valitsuskeppidele ja aujärgedele, ja sellega võrreldes ei pannud ma rikkust millekski.
9 Sellega võrdseks ma ei pidanud hindamatut kalliskivi, sest tarkuse kõrval on kõik kuld nagu pisut liiva, ja hõbedat tuleb arvata sõnnikuks.
10 Ma armastasin seda rohkem kui tervist ja ilu ja tahtsin seda pidada valguse asemel, sest selle paistus on igavene.
11 Aga koos sellega tuli minule ka kõik hea, ja sellel oli käes mõõtmatu rikkus.
12 Ma tundsin rõõmu kõigest, et tarkus juhatab neid, aga ma ei teadnud, et see on ka nende sünnitaja.
13 Ausalt õppisin, kadeduseta annan edasi, selle rikkust ma ei salga.
14 Sest see on inimestele ammendamatuks varanduseks, ja need, kes selle saavad, sõlmivad sõpruse Jumalaga andide soovitusel, mida õpetus annab.
15 Mind aga Jumal lubagu rääkida, nõnda nagu ma tahan, ja väärikalt mõtiskleda antu üle, sest tema ise on tarkuse teenäitaja ja tarkade juht.
16 Sest tema käes oleme meie, ja on meie sõnadki, ka arukus ning tööoskus.
17 Jah, tema andis mulle kindla teadmise sellest, mis on olemas, nõnda et ma tunnen maailma ehitust ja algainete mõjujõudu,
18 aegade algust ja lõppu ja keset, pööripäevi ja aastaaegade vaheldumist,
19 aastate veeremist ja tähtede seisu,
20 loomade loomust ja kiskjate verejanu, vaimude väge ja inimeste mõtteid, taimede erinevust ja juurte jõudu.
21 Mina tean, mis on peidetud ja mis on avalik, sest tarkus, kõige meister, on mind õpetanud.
22 Sest temas on vaim: arukas, püha, ainulaadne, mitmekülgne, õrn, liikuv, läbinägev, rüvetamatu, kirgas, kahjustamatu, head armastav, terav,
23 vaba, heategev, inimesearmastaja, kindel, usaldatav, muretu, ja läbitungiv kõikidest vaimudest - arukatest, puhastest, õrnadest.
24 Sest tarkus on liikuvam igast liikumisest. Oma puhtuse tõttu ta läheb ja tungib läbi kõigest.
25 Tema on ju Jumala võimsuse hingus ja Kõigeväelise auhiilguse selge kiirgus, seepärast ei tungi midagi rüvedat temasse.
26 Sest ta on igavese valguse paistus ja Jumala mõjujõu puhas peegel ning tema headuse kuju.
27 Kuigi ainus, suudab ta kõike, ja jäädes muutumatuks, uuendab kõike. Põlvest põlve läheb ta vagade hingedesse ja teeb nõnda Jumala sõpru ning prohveteid.
28 Sest Jumal armastab ainult seda, kes elab koos tarkusega.
29 Jah, tarkus on toredam kui päike ja on üle igast tähtede seisust. Valgusega võrreldes leitakse see olevat suurepärasem.
30 Sest valgusele järgneb ju öö, aga tarkust ei võida kurjus.

1 Tarkus ulatub võimsasti maailma äärest ääreni ja valitseb kõike hästi.


Psalmid 119:89 - 96
Jumala sõna ülistus

89 Igavesti, Issand, jääb püsima sinu sõna taevas.
90 Põlvest põlve kestab su ustavus. Sina oled kinnitanud maa ja see seisab.
91 Sinu seaduste kohaselt nad püsivad tänapäev, sest need kõik on sinu sulased.
92 Kui sinu Seadus ei oleks olnud mu rõõm, siis ma oleksin hukkunud oma viletsuses.
93 Ma ei unusta iialgi su korraldusi, sest nendega sa oled mind elustanud.
94 Sinu oma olen mina, päästa mind, sest ma nõuan taga su korraldusi!
95 Õelad lootsid mind hukata; mina panen tähele sinu tunnistusi.
96 Ma olen näinud, et ka kõige täiuslikumal asjal on lõpp, kuid sinu käsk on väga avar.


Luuka evangeelium 17:20 - 25
Inimese Poja päevast

20 Aga kui variserid Jeesuselt küsisid, millal tuleb Jumala riik, siis vastas ta neile: "Jumala riik ei tule ettearvatavalt
21 ega öelda: "Ennäe, siin!" või "Seal!", sest ennäe, Jumala riik on teie seas!"
22 Aga oma jüngritele ütles ta: "Päevad tulevad, mil te ihaldate näha üht Inimese Poja päevist, ja ei saa näha.
23 Siis öeldakse teile: "Ennäe, siin!" või "Ennäe, seal!" Ärge minge välja ja ärge jookske selle järele,
24 sest otsekui välk, mis taeva all välgatades sähvib ühest kohast teise, nõnda on Inimese Poeg oma päeval.
25 Kuid enne peab ta palju kannatama ja see sugupõlv tunnistab ta kõlbmatuks.


Jesaja 60:17
Rahvad voolavad Siionisse

17 Vase asemel ma toon kulda ja raua asemel ma toon hõbedat, puidu asemel vaske ja kivide asemel rauda. Ja ma panen su ülemuseks rahu ning su sundijaks õiguse.


Pauluse kiri roomlastele 14:17
Nõdrausuliste kohtlemisest

17 Jumala riik ei ole ju söömine ega joomine, vaid õigus ja rahu ja rõõm Pühas Vaimus.

Kommentaare ei ole: