12. november 2007, esmaspäev

Saalomoni tarkuseraamat 1:1 - 7
Manitsus otsida Jumalat ja taganeda patust

1 Armastage õigust, maised kohtumõistjad, mõtelge ausalt Issanda peale ja otsige teda siira südamega!
2 Sest tema leiavad need, kes teda ei kiusa, ja ta ilmutab ennast neile, kes temas ei kahtle.
3 Väärad mõtted viivad eemale Jumalast, ja tema võimsus, kui seda proovitakse, karistab meeletuid.
4 Ei, tarkus ei tule kurikavalasse hinge ega ela patuga leppivas ihus.
5 Karistuse püha vaim põgeneb pettuse eest ja jääb eemale sõgedaist mõtteist - ülekohtu lähenemine peletab tema.
6 Tarkus on inimest armastav vaim ega jäta teotajat karistamata tema huulte pärast. Jumal on ju tema sisemuse tunnistaja, tema südame tõeline valvur ja tema keele kuulja.
7 Sest Issanda Vaim täidab maailma, ja tema, kes kõike koos hoiab, teab, mida räägitakse.


Psalmid 139:1 - 9
Jumal on kõikjal ja teab kõik

1 Issand, sa uurid mind läbi ja tunned mind.
2 Sina tead, millal ma maha istun ja millal ma tõusen; sa mõistad kaugelt ära mu mõtted.
3 Sa mõõdad ära mu käimise ja mu pikali-olemise, ja kõik mu teed on sulle tuttavad.
4 Sõna ei ole veel mu keelel, kui ennäe - sina, Issand, tead selle kõik ära.
5 Tagant ja eest sa ümbritsed mind ja paned oma pihu mu peale.
6 See tundmine on minule imeline, see on liiga kõrge, et saaksin sellest jagu.
7 Kuhu ma võiksin minna su Vaimu eest? Ja kuhu ma põgeneksin su palge eest?
8 Kui ma astuksin taevasse, siis oled sina seal; kui ma teeksin endale aseme surmavalda, vaata, sina oled seal!
9 Kui ma võtaksin koidutiivad ja asuksin elama viimse mere äärde,


Luuka evangeelium 17:1 - 6
Ahvatluste ohtlikkusest

1 Aga Jeesus ütles oma jüngritele: "On võimatu, et ei tuleks ahvatlusi patule, aga häda sellele, kelle kaudu need tulevad.
2 Talle oleks parem, kui tal oleks veskikivi kaelas ja ta heidetaks merre, kui et ta ahvatleks üht neist pisikestest patule.

Andestamisest

3 Jälgige end: kui su vend patustab, siis noomi teda, ja kui ta kahetseb, anna talle andeks!
4 Ja kui ta ka seitse korda päevas sinu vastu patustab ja seitse korda sinu poole pöördub, öeldes: "Ma kahetsen", andesta ikka talle!"

Usu väest

5 Ja apostlid ütlesid Issandale: "Kasvata meie usku!"
6 Aga Issand ütles: "Kui teil oleks usku nagu sinepiivakene, te võiksite öelda sellele mooruspuule: "Juuri end üles ja istuta merre!" ja see kuulaks teie sõna.


Jesaja 55:12
Armastuseand kõigile

12 Jah, te lähete rõõmsasti välja ja teid tuuakse rahus. Mäed ja künkad rõkatavad rõõmust teie ees ning kõik väljapuud plaksutavad käsi.


Pauluse kiri koloslastele 3:15
Vanast ja uuest inimesest

15 Ja teie südameis valitsegu Kristuse rahu, millesse te olete kutsutud ühe ihuna. Ja olge tänulikud!

Kommentaare ei ole: