25. juuli 2009, laupäev

Psalmid 89:2,6,16–18
Jumala leping Taavetiga

2 Ma laulan Issanda heldusest igavesti, ma kuulutan oma suuga su ustavust põlvest põlve.

6 Ja taevad tunnistavad su imetegusid, Issand, ja sinu ustavust pühade koguduses.

16 Õnnis on rahvas, kes tunneb püha hõiskamist; nad käivad sinu palge valguses, Issand.
17 Sinu nimest rõõmutsevad nad iga päev, ja sinu õigluses nad ülendatakse.
18 Sest sina oled nende tugevuse ilu, ja sinu hea meele pärast tõstetakse meie sarv kõrgele.

Jeremija 45:1–5
Troostisõnad Baarukile

1 Sõna, mis prohvet Jeremija rääkis Baarukile, Neerija pojale, kui see kirjutas raamatusse neid sõnu Jeremija suust Juuda kuninga Joojakimi, Joosija poja neljandal aastal; ta ütles:
2 "Nõnda ütleb Issand, Iisraeli Jumal, sinu kohta, Baaruk:
3 Sa ütled: "Häda mulle! Sest Issand lisab mu valule piina! Ma olen väsinud ohkamisest, ma ei leia hingamist!"
4 Ütle siis temale nõnda: Nõnda ütleb Issand: Vaata, mis ma olen ehitanud, selle ma kisun maha, ja mis ma olen istutanud, selle ma kitkun välja - ja nimelt kogu maa!
5 Ja sina nõuad enesele suuri asju! Ära nõua! Sest vaata, ma toon õnnetuse kõigile, ütleb Issand. Ometi ma jätan sulle osaks su elu kõigis paigus, kuhu sa lähed."

Apostlite teod 11:27–12:3a
Antiookiasse tekib kogudus

27 Noil päevil tuli prohveteid Jeruusalemmast Antiookiasse.
28 Üks neist, Agabos nimi, tõusis ja andis Vaimu läbi teada, et suur nälg on tulemas kogu riigis. Nõnda ka sündis keiser Klaudiuse ajal.
29 Aga iga jünger otsustas saata Juudamaal elavatele vendadele abi, nii kuidas kellegi käekäik lubas.
30 Seda nad tegidki, läkitades annid Barnabase ja Sauluse kaudu vanematele.

Tagakiusamine kuningas Heroodese poolt

1 Aga sel ajal hakkas kuningas Heroodes mõnele kogudusest kurja tegema.
2 Ta tappis mõõgaga Jaakobuse, Johannese venna.
3 Aga nähes, et see juutidele meeldis, võttis ta kinni ka Peetruse.

Matteuse evangeelium 20:20–23(24–28)
Igatsus au järele

20 Siis astus Sebedeuse poegade ema koos oma poegadega Jeesuse juurde, kummardas ja palus temalt midagi.
21 Jeesus küsis: "Mida sa tahad?" Naine ütles talle: "Ütle, et need mu kaks poega istuksid su Kuningriigis üks su paremal ja teine su pahemal käel!"
22 Aga Jeesus kostis: "Teie ei tea, mida te palute. Kas te võite juua karikast, mida minul tuleb juua?" Nad vastasid talle: "Võime küll!"
23 Tema ütles neile: "Küllap te joote minu karikast, kuid istuda mu paremal või pahemal käel - ei ole minul seda anda, vaid see antakse neile, kellele mu Isa selle on valmistanud."
24 Ja kui need kümme sellest kuulsid, läks nende meel pahaseks kahe venna peale.
25 Aga Jeesus kutsus nad enese juurde ja ütles: "Te teate, et rahvaste valitsejad peremehetsevad nende üle ja suured meelevallatsevad nende kallal.
26 Nõnda ei tohi olla teie seas, vaid kes iganes teie seas tahab saada suureks, olgu teie teenija,
27 ja kes iganes teie seas tahab olla esimene, olgu teie sulane,
28 nii nagu Inimese Poeg ei ole tulnud, et lasta ennast teenida, vaid et ise teenida ja anda oma elu lunaks paljude eest!"

Kommentaare ei ole: