30. august 2009, pühapäev

Johannese evangeelium 9:1-7,39–41
Jeesus tervendab pimedalt sündinu

1 Edasi minnes nägi Jeesus ühte sündimisest saadik pimedat inimest.
2 Ja ta jüngrid küsisid temalt: "Rabi, kes on teinud pattu, kas tema ise või ta vanemad, et ta on sündinud pimedana?"
3 Jeesus vastas: "Ei ole pattu teinud tema ise ega ta vanemad, vaid temas peavad saama avalikuks Jumala teod.
4 Me peame tegema selle tegusid, kes minu on saatnud, niikaua kui on päev. Tuleb öö, mil ükski ei saa midagi teha.
5 Kuni mina olen maailmas, olen ma maailma valgus."
6 Nende sõnade järel ta sülitas maha ja tegi süljest muda ning võidis mudaga tema silmi
7 ja ütles talle: "Mine pese end Siiloahi tiigis!" "Siiloah" on tõlkes "Läkitatu". Siis pime läks ja pesi ning tuli tagasi nägijana.

39 Jeesus ütles: "Mina olen tulnud maailma kohtumõistmiseks, et need, kes ei näe, hakkaksid nägema, ning nägijad jääksid pimedaks."
40 Seda kuulsid mõned variseridest, kes olid tema juures, ja ütlesid talle: "Kas meiegi oleme pimedad?"
41 Jeesus ütles neile: "Kui te oleksite pimedad, ei oleks teil pattu. Aga et te nüüd ütlete: "Meie näeme", siis jääb teie patt teile.

Markuse evangeelium 7:31–37
Jeesus tervendab kurttumma

31 Ja Jeesus lahkus Tüürose alalt ja tuli läbi Siidoni Galilea järve äärde, Kümnelinnamaa piirkonna keskele.
32 Ja tema juurde toodi kurt ja kidakeelne ning paluti teda, et ta paneks oma käe ta peale.
33 Ja Jeesus võttis ta rahvahulgast kõrvale, pistis oma sõrmed ta kõrvadesse, sülitas ja puudutas ta keelt
34 ning üles taevasse vaadates õhkas ja ütles talle: "Effata!", see on "Avane!"
35 ja ta kõrvad avanesid kohe ja ta keelekütke pääses valla ning ta rääkis korralikult.
36 Ja Jeesus keelas neid, et nad ei räägiks sellest kellelegi, aga mida enam ta neid keelas, seda enam nad jutustasid.
37 Ja nad olid üliväga vapustatud ja ütlesid: "Kõik on ta teinud hästi, ta paneb ju kurdid kuulma ja keeletud rääkima!"

Kommentaare ei ole: