11. juuni 2008, kolmapäev

Psalmid 112
Jumalakartlikkuse õnnistusest

1 Halleluuja! Õnnis on mees, kes kardab Issandat, kellele väga meeldivad ta käsud.
2 Võimsaks saab tema seeme maa peal, õiglaste sugu õnnistatakse.
3 Vara ja rikkus on tema kojas ja tema õigus püsib ikka.
4 Pimeduses tõuseb õiglastele valgus, armuline ja halastav ja õige.
5 Õnnis on mees, kes on armuline ja annab laenuks, kes oma asju ajab õigluses.
6 Sest ta ei kõigu iialgi; igaveseks mälestuseks jääb õige.
7 Ei ta karda õnnetuse sõnumit, tema süda on kindel, ta loodab Issanda peale.
8 Tema süda on toetatud, ta ei karda, kuni ta viimaks parastab oma vaenlasi.
9 Ta jagab välja rikkalikult ja annab vaestele; tema õigus püsib ikka, tema sarv on kõrgel au sees.
10 Õel näeb seda ja saab pahaseks, ta kiristab hambaid ja nõrkeb. Õelate igatsused lähevad tühja.


Iiob 29:11 – 16
Iiob meenutab oma õnneaega

11 Tõesti, kelle kõrv mind kuulis, see kiitis mind õnnelikuks, ja kelle silm mind nägi, see tunnistas minu kasuks,
12 sest ma päästsin viletsa, kes appi hüüdis, ja vaeslapse, kellel ei olnud aitajat.
13 Mulle sai osaks hukkuja õnnistus ja ma panin hõiskama lese südame.
14 Ma riietusin õiglusesse, ja mu õigus ehtis mind nagu kuub ja kübar.
15 Ma olin pimedale silmadeks ja jalutule jalgadeks.
16 Ma olin vaestele isaks ja ma uurisin isegi tundmatu tüliasja.


Apostlite teod 11:19 – 30
Antiookiasse tekib kogudus

19 Need, kes olid Stefanose pärast tekkinud viletsuses hajutatud, käisid mööda maad Foiniikiani ja Küprose saareni ja Antiookiani, rääkides sõna ainuüksi juutidele.
20 Nende hulgas oli ka Küprose ja Küreene mehi, need rääkisid pärast Antiookiasse jõudmist ka kreeklastele, kuulutades neile evangeeliumi Issandast Jeesusest.
21 Issanda käsi oli nendega, ja suur oli nende arv, kes uskuma hakates pöördusid Issanda poole.
22 Aga jutt nendest kostis Jeruusalemmas oleva koguduse kõrvu ja nad läkitasid Barnabase Antiookiasse.
23 Kui ta pärale jõudis ja nägi Jumala armu, sai ta rõõmsaks ja julgustas kõiki jääma kindlameelselt Issanda omaks.
24 Sest ta oli hea mees, täis Püha Vaimu ja usku. Ja palju rahvast lisati Issanda omade hulka.
25 Siis läks Barnabas Tarsosesse Saulust otsima,
26 ja kui ta leidis tema, tõi ta tema Antiookiasse. Ning nad käisid terve aasta koos koguduses ja õpetasid suurt hulka rahvast. Ja see oli Antiookias, kus jüngreid esimest korda hakati nimetama kristlasteks.
27 Noil päevil tuli prohveteid Jeruusalemmast Antiookiasse.
28 Üks neist, Agabos nimi, tõusis ja andis Vaimu läbi teada, et suur nälg on tulemas kogu riigis. Nõnda ka sündis keiser Klaudiuse ajal.
29 Aga iga jünger otsustas saata Juudamaal elavatele vendadele abi, nii kuidas kellegi käekäik lubas.
30 Seda nad tegidki, läkitades annid Barnabase ja Sauluse kaudu vanematele.


Johannese evangeelium 15:12 – 17
Jeesus on tõeline viinapuu

12 Minu käsk on see: armastage üksteist, nagu mina olen armastanud teid!
13 Ei ole olemas suuremat armastust kui see, et keegi annab elu oma sõprade eest.
14 Teie olete mu sõbrad, kui te teete, mida ma teid käsin.
15 Ma ei nimeta teid enam orjadeks, sest ori ei tea, mida ta isand teeb. Teid olen ma nimetanud sõpradeks, sest teile olen ma andnud teada kõik, mida ma olen kuulnud oma Isalt.
16 Teie ei ole valinud mind, vaid mina olen valinud teid ja olen seadnud teid, et te läheksite ja kannaksite vilja ja et teie vili jääks. Mida te iganes Isalt palute, seda ta annab teile minu nimel.
17 Selle käsu annan ma teile: armastage üksteist!


Psalmid 18:36
Tänu- ja võidulaul

36 Sa annad mulle oma päästekilbi, su parem käsi toetab mind, su abi teeb mind suureks.


Pauluse 2. kiri korintlastele 2:14
Evangeeliumi kuulutamine jätkub

14 Aga tänu olgu Jumalale, kes meid Jeesuses Kristuses viib igal pool võidukäigus kaasa ja teeb kõigis paigus meie kaudu avalikuks oma tunnetuse lõhna.

Kommentaare ei ole: