8. september 2007, laupäev

Neitsi Maarja sünnipäev e ussimaarjapäev


Pauluse kiri koloslastele1:21 - 23
Õhutus jääda kindlaks

21 Ka teid, kes te varem olite Jumalast võõrdunud ja oma mõtlemise poolest tema vaenlased oma kurjade tegudega,
22 on Kristus lepitanud nüüd oma lihalikus ihus surma läbi, et teid seada pühadena ja veatutena ja laitmatutena Jumala palge ette,
23 kui te vaid jääte kindlaks ja rajatuks usule ega lase end kõrvale viia evangeeliumis olevast lootusest, mida te olete kuulnud ja mida on kuulutatud kogu loodule taeva all ja mille teenriks olen saanud mina, Paulus.


Psalmid 117
Kõik rahvad kiitku Issandat

1 Kiitke Issandat, kõik paganad, ülistage teda, kõik rahvahõimud!
2 Sest võimsaks on saanud tema heldus meie üle ja Issanda ustavus kestab igavesti. Halleluuja!


Luuka evangeelium 6:1 - 5
Jeesus ja hingamispäev

1 Aga ühel hingamispäeval, kui Jeesus juhtus minema läbi viljapõldude, katkusid tema jüngrid viljapäid, hõõrusid neid käte vahel ja sõid.
2 Mõned variserid ütlesid: "Miks te teete seda, mida ei tohi teha hingamispäeval?"
3 Ja Jeesus vastas neile: "Kas te ei ole seda lugenud, mida tegi Taavet, kui tema ja ta mehed olid näljas?
4 Kuidas ta läks Jumala kotta ja võttis ohvrileibu, sõi ja andis oma meestele, ehkki neid ei tohi süüa keegi peale preestrite?"
5 Ja ta ütles neile: "Inimese Poeg on hingamispäeva isand."


Psalmid 48:10
Jumala linna ülistus

10 Me mõtiskleme su heldusest, oh Jumal, keset sinu templit.


Kiri heebrealastele 10:24 - 25
Hoiatus ärataganemise eest

24 Ja mõtelgem üksteisele, kuidas üksteist virgutada armastusele ja headele tegudele.
25 Ärgem jätkem unarusse oma koguduse kooskäimist, nõnda nagu mõnel on kombeks, vaid julgustagem selleks üksteist - ja seda enam, mida rohkem te näete seda päeva lähenevat.


Miika 5:2 - 4
Petlemmast tuleb rahuvürst

2 Seepärast jäetakse nad saatuse hooleks ajani, mil sünnitaja on sünnitanud; siis pöördub ta vendade jääk tagasi Iisraeli laste juurde.
3 Ja tema seisab ning hoiab karja Issanda jõus, Issanda, oma Jumala nime ülevuses. Ja nemad jäävad elama, sest tema on suur ilmamaa ääreni.
4 Ja see tähendab rahu. Kui Assur tuleb meie maale ja kui ta astub meie paleedesse, siis seame tema vastu seitse karjast ja kaheksa vürsti.


Johannese ilmutus 21:1 - 7
Nägemus uuest taevast ja uuest maast

1 Ma nägin uut taevast ja uut maad; sest esimene taevas ja esimene maa olid kadunud ning merd ei olnud enam.
2 Ja ma nägin püha linna, uut Jeruusalemma, taevast Jumala juurest alla tulevat, valmistatud otsekui oma mehele ehitud mõrsja.
3 Ja ma kuulsin valju häält troonilt hüüdvat: "Vaata, Jumala telk on inimeste juures ning tema asub nende juurde elama ning nemad saavad tema rahvaiks ning Jumal ise on nende juures nende Jumalaks.
4 Tema pühib ära iga pisara nende silmist ning surma ei ole enam ega leinamist ega kisendamist, ning valu ei ole enam, sest endine on möödunud."
5 Ja troonil istuja ütles: "Vaata, ma teen kõik uueks!" Tema ütles: "Kirjuta, sest need sõnad on ustavad ja tõelised!"
6 Ja ta ütles mulle: "See on sündinud! Mina olen A ja O, algus ja ots. Mina annan janusele ilma tasuta eluvee allikast.
7 Võitja pärib selle kõik ning mina saan temale Jumalaks ja tema saab minule pojaks.


Luuka 1:39 - 49
Maarja külastab Eliisabetti

39 Neil päevil asus Maarja teele ja ruttas mäestikku Juuda linna
40 ja tuli Sakariase kotta ning teretas Eliisabetti.
41 Ja sündis, kui Eliisabet kuulis Maarja tervitust, et laps hüppas ta ihus. Ja Eliisabet sai täis Püha Vaimu
42 ja hüüdis suure häälega: "Õnnistatud oled sina naiste seas ja õnnistatud on sinu ihu vili!
43 Miks saab mulle osaks, et mu Issanda ema tuleb minu juurde?
44 Sest vaata, kui su tervituse hääl mu kõrvu kostis, hüppas lapsuke mu ihus rõõmu pärast.
45 Ja õnnis on naine, kes on uskunud, et läheb täide, mis Issand talle on kõnelnud."

Maarja kiituslaul

46 Ja Maarja ütles: "Mu hing ülistab Issandat
47 ja mu vaim hõiskab Jumala, minu Päästja pärast,
48 sest ta on vaadanud oma teenija madaluse peale. Sest vaata, nüüdsest peale kiidavad mind õndsaks kõik sugupõlved,
49 sest mulle on suuri asju teinud Vägev, ja püha on tema nimi

Kommentaare ei ole: