21. september 2007, reede

Apostel ja evangelist Matteuse päev e madisepäev


Õpetussõnad 3:13 - 18
Tõeline varandus

13 Õnnis on inimene, kes leiab tarkuse, ja inimene, kes jõuab arusaamisele,
14 sest sellest on rohkem kasu kui hõbedast ja rohkem tulu kui kullast.
15 See on kallim kui pärlid, ja ükski asi, mida sa ihaldad, ei ole sellega võrreldav.
16 Selle paremal käel on pikk iga ja vasakul käel rikkus ning au.
17 Selle teed on armsad teed ja kõik selle rajad on rahu.
18 See on elupuuks neile, kes sellest kinni haaravad, õnnis, kes seda suudab hoida.


Psalmid 119:65 - 72
Jumala sõna ülistus

65 Sina, Issand, oled teinud head oma sulasele oma sõna järgi.
66 Head arusaamist ja tundmist õpeta mulle, sest ma usun su käske!
67 Enne kui mind vaevati, eksisin ma eemale; aga nüüd ma hoian sinu ütlusi.
68 Sina oled hea ja teed head; õpeta mulle oma määrusi!
69 Ülbed sepitsevad mu peale valejutte, aga mina pean kõigest südamest sinu korraldusi.
70 Nende süda on tuim nagu rasv, aga mina tunnen rõõmu sinu Seadusest.
71 Mulle on hea, et mind vaevati, et ma õpiksin su määrusi.
72 Seadus su huultelt on mulle kallim kui tuhanded kulda ja hõbedat.


Pauluse 2. kiri korintlastele 4:1 - 6
Jumala antud aardest saviastjais

1 Sellepärast et meil on selline amet, nagu see on antud meile halastuse kaudu, me ei tüdi ära.
2 Me oleme lahti öelnud häbiväärseist asjust, mida peidetakse, me ei kasuta riukaid ega moonuta Jumala sõna, vaid esitame end tõe avaldamisega kõikide inimeste südametunnistusele Jumala ees.
3 Kui meie evangeelium on siiski kinni kaetud, siis on see kinni kaetud neile, kes hukkuvad,
4 neile uskmatuile, kellel praeguse aja jumal on mõtted sõgestanud, nii et neile ei koida evangeeliumi valgus Kristuse kirkuses, kes on Jumala kuju.
5 Me ei kuuluta ju iseendid, vaid Jeesust Kristust Issandana, endid aga teie sulastena Jeesuse pärast.
6 Sest see, kes ütles: "Pimedusest paistku valgus!", on Jumal, kes on hakanud särama meie südames, et tekiks tunnetuse valgus Jeesuse Kristuse isikus olevast Jumala kirkusest.


Matteuse evangeelium 9:9 - 13
Jeesus kutsub jüngriks tölneri

9 Ja sealt edasi minnes nägi Jeesus meest, Matteus nimi, tollihoone juures istuvat, ja ütles talle: "Järgne mulle!" Ja Matteus tõusis ning järgnes talle.
10 Ja kui Jeesus istus lauas tema kodus, vaata, palju tölnereid ja muid patuseid tuli ning istus koos Jeesuse ja ta jüngritega.
11 Ja seda nähes ütlesid variserid tema jüngritele: "Miks teie õpetaja sööb koos tölnerite ja patustega?"
12 Aga seda kuuldes vastas Jeesus: "Ei vaja arsti terved, vaid haiged.
13 Aga minge ning õppige, mis see on: Ma ei taha ohvrit, vaid halastust! Jah, ma ei ole tulnud kutsuma õigeid, vaid patuseid!"


Iiob 37:5
Eliihu ülistab Jumala suurust

5 Jumal müristab oma häälega imepärasel viisil, ta teeb suuri tegusid, mida meie ei mõista.


Matteuse evangeelium 11:5 - 6
Jeesus vastab Ristija Johannesele

5 pimedad näevad jälle ja jalutud kõnnivad, pidalitõbised saavad puhtaks ja kurdid kuulevad ja surnud tõusevad üles ja vaestele kuulutatakse evangeeliumi
6 ja õnnis on see, kes ei pahanda ennast minu pärast!"

Kommentaare ei ole: