26. september 2009, laupäev

Sakarja 2:1-5,10–11
Nägemus sarvedest ja seppadest

1 Ja ma tõstsin silmad üles ja vaatasin, ja ennäe, seal oli neli sarve.
2 Ja ma küsisin inglilt, kes minuga rääkis: "Mis need on?" Ja tema ütles mulle: "Need on sarved, mis puistasid laiali Juuda, Iisraeli ja Jeruusalemma."
3 Siis näitas Issand mulle nelja seppa.
4 Ja mina küsisin: "Mida nemad on tulnud tegema?" Ja tema vastas ning ütles: "Need sarved on need, mis on pillutanud Juudat, nõnda et ükski ei saa tõsta oma pead; ja sepad on tulnud teritama kirveid, et paisata maha nende paganate sarvi, kes on tõstnud sarve Juudamaa vastu, et seda pillutada."

Nägemus mõõdunööriga mehest

5 Siis ma tõstsin silmad üles ja vaatasin, ja ennäe, seal oli mees, kel oli mõõdunöör käes.

Iisraeli pillutatute kogumine

10 Üles, üles! Põgenege põhjamaalt, ütleb Issand, kuigi ma olen teid pillutanud taeva nelja tuule poole, ütleb Issand!
11 Üles, päästke endid Siionisse, kes te elate Paabeli tütre juures!

Psalmid 125
Palve Iisraeli kaitsjale

1 Kes loodavad Issanda peale, on nagu Siioni mägi, mis ei kõigu, vaid püsib igavesti.
2 Jeruusalemma ümber on mäed ja Issand on oma rahva ümber nüüd ja igavesti.
3 Sest õela valitsuskepp ei jää paigale õigete liisuosal, et õiged oma käsi ei sirutaks ülekohtu järele.
4 Issand, tee head neile, kes on head, ja neile, kes on õiglased oma südames!
5 Aga kes käänduvad oma kõveraile teedele, need saatku Issand hukka ühes nurjatusetegijatega! Rahu Iisraelile!

Luuka evangeelium 9:43–45
Jeesus tervendab langetõbise poisi

43 Ja kõik hämmastusid Jumala suurusest. Aga kui kõik panid imeks Jeesuse tegusid, siis ütles ta oma jüngritele:

Jeesus kuulutab teist korda ette oma surma ja ülestõusmist

44 "Pidage meeles need sõnad: Inimese Poeg antakse inimeste kätte!"
45 Aga neile jäi see ütlus arusaamatuks ja see oli varjule pandud nende eest, et nad seda ei mõistaks, ent nad kartsid Jeesuselt küsida seletust selle kohta.

Kommentaare ei ole: