6. detsember 2007, neljapäev

342. a suri Nikolaus, Müra piiskop


Jesaja 26:1 - 6
Juuda tänulaul

1 Sel päeval lauldakse Juudamaal seda laulu: Meil on tugev linn, pääste on pandud müürideks ja kaitsevalliks.
2 Avage väravad, et saaks sisse minna õige rahvas, kes püsib usus!
3 Kindlameelsele sa hoiad rahu, rahu, sest ta loodab sinu peale.
4 Lootke alati Issanda peale, sest Issand Jumal on igavene kalju.
5 Sest tema langetab need, kes elavad kõrgel, ligipääsmatu linna; ta alandab seda, alandab maani, paiskab põrmu.
6 Seda tallab jalg, õnnetute jalad, viletsate sammud.


Psalmid 118:18 - 27a
Tänu Jumalale rahva päästmise eest

18 Issand karistas mind rängasti, aga ta ei andnud mind surmale.
19 Avage mulle õiguse väravad! Ma lähen neist sisse ja tänan Issandat.
20 See on Issanda värav. Õiged lähevad sealt sisse.
21 Ma tänan sind, et sa mulle vastasid ning tulid mulle päästjaks!
22 Kivi, mille hooneehitajad ära põlgasid, on saanud nurgakiviks.
23 Issanda käest on see tulnud, see on imeasi meie silmis.
24 See on päev, mille Issand on teinud: ilutsegem ja rõõmutsegem temast!
25 Oh Issand, aita nüüd! Oh Issand, lase hästi korda minna!
26 Õnnistatud olgu, kes tuleb Issanda nimel! Meie õnnistame teid Issanda kojast.
27 Issand on Jumal ja tema on meile paistnud nagu valgus.


Matteuse evangeelium 7:21, 24 - 27
Jeesuse mäejutlus

21 Mitte igaüks, kes mulle ütleb: "Issand, Issand!", ei saa taevariiki; saab vaid see, kes teeb mu Isa tahtmist, kes on taevas.

24 Igaüks nüüd, kes neid mu sõnu kuuleb ja nende järgi teeb, sarnaneb aruka mehega, kes ehitas oma maja kaljule.
25 Ja sadas paduvihma ja tulid veevood ja puhusid tuuled ning sööstsid vastu seda maja, aga see ei varisenud, sest see oli rajatud kaljule.
26 Ja igaüks, kes neid mu sõnu kuuleb, ent nende järgi ei tee, sarnaneb rumala mehega, kes ehitas oma maja liivale.
27 Ja sadas paduvihma ja tulid veevood ja puhusid tuuled ning sööstsid vastu seda maja ja see varises ja selle kokkuvarisemine oli ränk."


Hesekiel 36:26
Õnnistus Iisraeli mägedele

26 Ja ma annan teile uue südame ja panen teie sisse uue vaimu. Ma kõrvaldan teie ihust kivise südame ja annan teile lihase südame.


Pauluse 2. kiri korintlastele 3:17
Vanast ja uuest lepingust

17 Ent Issand on Vaim, ja seal, kus on Issanda Vaim, on vabadus.


Jesaja 6:1 - 8
Prohvetiks kutsumine

1 Sel aastal, kui kuningas Ussija suri, nägin ma Issandat istuvat suurel ja kõrgel aujärjel, ja tema kuue palistused ulatusid templi seinast seina.
2 Temast kõrgemal seisid seeravid; igaühel neist oli kuus tiiba: kahega ta kattis oma palet, kahega ta kattis oma jalgu ja kahega ta lendas.
3 Ja need hüüdsid üksteisele ning ütlesid: "Püha, püha, püha on vägede Issand! Kogu maailm on täis tema au!"
4 Ja uksepiidad vabisesid hüüdjast häälest ning koda täitus suitsuga.
5 Ja ma ütlesin: "Häda mulle, sest ma olen kadunud! Sellepärast et ma olen roojane mees huultelt ja elan roojaste huultega rahva keskel; sellepärast et mu silmad on näinud kuningat, vägede Issandat."
6 Siis lendas mu juurde üks seeravitest ja tal oli käes elav süsi, mille ta oli pihtidega altarilt võtnud.
7 Ja ta puudutas mu suud ning ütles: "Vaata, see puudutas sinu huuli ja su süü on lahkunud ning su patt lepitatud."
8 Ja ma kuulsin Issanda häält küsivat: "Keda ma läkitan? Kes meilt läheks?" Ja ma ütlesin: "Vaata, siin ma olen, läkita mind!"


Luuka evangeelium 10:1 - 9
Jeesus läkitab seitsekümmend jüngrit

1 Aga pärast seda määras Issand veel seitsekümmend [kaks] ja läkitas nad kahekaupa enese eele igasse linna ja paika, kuhu ta ise tahtis minna.
2 Ta ütles neile: "Lõikust on palju, töötegijaid aga vähe. Paluge siis lõikuse Issandat, et ta saadaks töötegijaid välja oma lõikusele!
3 Minge! Vaata, ma läkitan teid kui lambaid huntide sekka.
4 Ärge kandke kukrut ega pauna ega jalatseid ja ärge teretage kedagi teel!
5 Aga kui te astute kuhugi majja, ütelge esmalt: "Rahu olgu sellele kojale!"
6 Ja kui seal on rahulaps, siis hingab teie rahu tema peal, aga kui ei ole, pöördub rahu tagasi teie peale.
7 Aga jääge samasse majja, sööge ja jooge, mis neil on, sest tööline on oma palka väärt! Ärge käige ühest majast teise!
8 Ja kui te lähete kuhugi linna ja teid võetakse vastu, siis sööge, mida teile ette pannakse,
9 ja tehke terveks sealsed haiged ja öelge neile: "Jumala riik on teie lähedal!"

Kommentaare ei ole: