21. mai 2008, kolmapäev

Jaakobuse kiri 4:13 – 17
Hoiatusi enesekindlatele

13 Kuulge nüüd, kes ütlete: "Täna või homme läheme sellesse või teise linna ja veedame seal ühe aasta ning kaupleme ja saame kasu!"
14 Teie, kes ei tea, missugune on homme teie elu! Te olete ju aur, mida on hetke näha, ja siis see haihtub.
15 Selle asemel et öelda: "Kui Issand tahab ja me veel elame, siis teeme seda või teist",
16 te kiitlete oma kõrkuses. Iga selline kiitlemine on kurjast.
17 Kes oskab teha head, aga ei tee, sellele on see patt.


Psalmid 49:2 – 7, 17 – 20
Meeletus on loota varanduse peale

2 Kuulge seda, kõik rahvad! Pange tähele, kõik maailma elanikud,
3 nii alamad kui ülemad, üheskoos rikas ja vaene!
4 Mu suu räägib tarkusesõnu ja mu südame mõte sügavat tunnetust.
5 Ma pööran oma kõrva tähendamissõna poole ja teen kandlega avalikuks oma mõistatuse.
6 Miks ma peaksin kartma kurjal ajal, kui mind ümbritsevad mu tagakiusajate pahateod,
7 kes loodavad oma varanduse peale ja kiitlevad oma suurest rikkusest?

17 Ära karda, kui keegi rikastub, kui tema koja au saab suureks!
18 Sest oma surma ei võta ta midagi kaasa, tema au ei järgne talle.
19 Kui tema ka kiidab oma hinge õnnelikuks oma elus ja teised kiidavad sind, et sa teed enesele hea elu,
20 lähed sa siiski oma esiisade sugupõlve juurde, kes iialgi ei saa näha valgust.


Markuse evangeelium 9:38 – 40
Kes ei ole vastu, on poolt

38 Johannes lausus talle: "Õpetaja, me nägime üht meest sinu nimel kurje vaime välja ajamas ja me püüdsime teda keelata, sest ta ei käi koos meiega."
39 Aga Jeesus ütles: "Ärge keelake teda, sest ükski, kes teeb minu nimel vägeva teo, ei saa järgmisel hetkel rääkida minust halvasti,
40 sest kes ei ole meie vastu, on meie poolt.


1. Kuningate raamat 8:57
Templi pühitsemine

57 Olgu Issand, meie Jumal, meiega, nõnda nagu ta on olnud meie vanematega; tema ärgu jätku meid maha ja ärgu loobugu meist,


Apostlite teod 13:32 – 33
Paulus ja Barnabas Pisiidia Antiookias


32 Ja meie kuulutame teile rõõmusõnumit isadele antud tõotusest,
33 et Jumal Jeesust üles äratades on täielikult täitnud tõotuse nende lastele, meile - nagu ka teises laulus on kirjutatud: "Sina oled mu Poeg, täna ma olen su sünnitanud."

Kommentaare ei ole: