6. august 2007, esmaspäev

Kristuse kirgastamise püha (kui püha ei peetud ilmumisajal)

2. Moosese raamat 24:12 - 18
Mooses Siinai mäel

12 Ja Issand ütles Moosesele: "Tule üles minu juurde mäele ja ole siin, siis ma annan sulle kivilauad ning Seaduse ja käsud, mis ma olen kirjutanud neile õpetuseks!"
13 Ja Mooses läks teele koos oma teenri Joosuaga; ja Mooses läks üles Jumala mäele.
14 Aga vanemaile ta ütles: "Jääge teie siia, kuni me tuleme tagasi teie juurde! Ja vaata, Aaron ja Huur on teie juures. Kellel on mingi põhjus, mingu nende juurde!"
15 Ja Mooses läks mäele ning pilv kattis mäe.
16 Ja Issanda auhiilgus laskus Siinai mäele ja pilv kattis seda kuus päeva; seitsmendal päeval hüüdis ta pilve seest Moosest.
17 Ja Issanda auhiilguse ilmutus oli Iisraeli laste silmis otsekui hävitav tuli mäetipus.
18 Mooses läks pilve keskele ning tõusis üles mäele. Ja Mooses oli mäe peal nelikümmend päeva ja nelikümmend ööd.

Psalmid 2:6 - 12
Jumala võitud mees valitseb

6 "Aga mina olen seadnud oma kuninga Siionile, oma pühale mäele."
7 "Ma annan teada Issanda otsuse; tema ütles minule: Sina oled mu Poeg, täna ma sünnitasin sinu.
8 Küsi minult, ja ma annan paganad su pärandiks ning ilmamaa otsad su omandiks.
9 Sa peksad nad puruks raudkepiga, sa lööd nad katki nagu potissepa tehtud astjad."
10 Niisiis, teie, kuningad, saage mõistlikuks! Teie, ilmamaa kohtumõistjad, laske endid noomida!
11 Teenige Issandat kartusega ja ilutsege värisemisega!
12 Andke suud Pojale, et ta ei vihastaks ja teie ei hukkuks oma teel; sest tema viha süttib pea! Õndsad on kõik, kes tema juures pelgupaika otsivad.

Peetruse 2. kiri 1:16 - 19 (20 - 21)
Prohvetite ja apostlite tunnistus

16 Meie Issanda Jeesuse Kristuse väge ja tulemist ei ole me teile teatanud mingeid targutavaid müüte jäljendades, vaid me oleme tema suurust näinud oma silmaga.
17 Sest ta sai au ja kirkust Jumalalt Isalt, kui ilmvõrratult kirkuselt kostis talle hääl: "See on minu armas Poeg, temast on mul hea meel!" -
18 Ja seda häält me kuulsime tulevat taevast, kui me olime koos temaga pühal mäel.
19 Ja nii on meil midagi kindlamat prohvetisõnast ja te teete hästi, kui panete tähele seda nagu lampi, mis paistab hämaras paigas, kuni päev hakkab hahetama ning koidutäht tõuseb teie südameis.
20 Seda mõistke esmalt, et ühtki prohvetiennustust Pühakirjas ei või omapäi seletada,
21 sest iialgi pole ühtegi prohvetiennustust esile toodud inimese tahtel, vaid Pühast Vaimust kantuina on inimesed rääkinud, saades sõnumi Jumala käest.

Matteuse evangeelium 17:1 - 9
Jeesus kirgastatakse

1 Kuue päeva pärast võttis Jeesus kaasa Peetruse ja Jaakobuse ja tema venna Johannese ning viis nad kõrgele mäele üksindusse.
2 Ja ta muudeti nende ees; ta pale säras otsekui päike, ta rõivad said valgeks otsekui valgus.
3 Ja ennäe, Eelija ja Mooses näitasid end neile ja kõnelesid temaga.
4 Aga Peetrus hakkas rääkima ja ütles Jeesusele: "Issand, siin on meil hea olla! Kui sa tahad, siis ma teen siia kolm lehtmaja: sinule ühe ja Moosesele ühe ja Eelijale ühe."
5 Kui ta alles rääkis, ennäe, helendav pilv varjas neid. Ja ennäe, hääl ütles pilvest: "See on minu armas Poeg, kellest mul on hea meel, teda kuulake!"
6 Seda kuuldes langesid jüngrid silmili maha ja kartsid väga.
7 Ja Jeesus astus nende juurde ning ütles neid puudutades: "Tõuske üles ja ärge kartke!"
8 Aga kui nad oma silmad üles tõstsid, ei näinud nad enam kedagi muud kui Jeesust üksi.
9 Ja kui nad mäelt laskusid, keelas Jeesus neid: "Ärge rääkige sellest nägemusest kellelegi, enne kui Inimese Poeg on üles äratatud surnuist!"

Kommentaare ei ole: